




Ano, cena povinného ručení může být ovlivněna různými faktory, jako jsou například typ vozidla, věk řidiče, historie řízení a další.
Obvykle se povinné ručení obnovuje jednou ročně.
Povinné ručení zajišťuje finanční kompenzaci pouze v případě nehody, zatímco havarijní pojištění zahrnuje další rizika, jako například škodu na vašem vozidle nebo škodu na majetku jiných osob.
Povinné ručení je pojištění automobilu, které je většinou požadováno zákonem. Má za cíl zajistit finanční kompenzaci v případě nehody, kdy viníkem je řidič s pojištěním.
Povinné ručení Daewoo Lanos
Pojištění vozidla zahrnuje povinné ručení, ale také další krytí jako havarijní pojištění, pojištění proti krádeži a pojištění proti poškození nebo zničení vozidla. Havarijní pojištění zahrnuje škody na vašem vozidle, které jsou způsobeny dopravní nehodou nebo jinou událostí, jako například poškození kvůli přírodním živlům, vandalství nebo krádeži.
Povinné ručení a pojištění vozidla lze sjednat i online prostřednictvím našich internetových stránek epovko.cz. Zákazník si může zvolit nejen pojišťovnu, ale také konkrétní tarif, který odpovídá jeho potřebám a finančním možnostem. Navíc získáte vždy nejvýhodnější povinné ručení, které je na trhu právě k dispozici pro váš vůz Daewoo Lanos.
Pojištění vozu Daewoo Lanos u nás za super cenu
Pro získání přesných informací o ceně povinného ručení pro vaše vozidlo Daewoo Lanos je nejlepší vyplnit údaje do naší kalkulačky a získat individuální nabídku na základě vašich konkrétních potřeb a okolností. Online sjednání povinného ručení nebo pojištění vozidla nabízí několik výhod, jako je rychlost, pohodlí a možnost porovnat různé nabídky a tarify pojišťoven. Můžete tak snadno najít nejlepší nabídku na trhu a ušetřit čas i peníze.
Typy vozu Daewoo Lanos
Daewoo Lanos byl vyráběn v několika verzích a provedeních, některé z nich jsou:
- Lanos Hatchback – pětidveřový hatchback se třemi nebo pěti stupni převodovky.
- Lanos Sedan – čtyřdveřový sedan se třemi nebo pěti stupni převodovky.
- Lanos Kombi – pětidveřové kombi se třemi nebo pěti stupni převodovky.
- Lanos SX – sportovní verze se sportovními sedadly a sportovním podvozkem.
- Lanos SE – vybavení SE zahrnuje airbagy, elektrická okna a centrální zamykání.
- Lanos S – základní verze s omezeným vybavením a několika omezeními.
Tyto verze se liší vzhledem a výbavou a mohou mít různé motory a převodovky.
Typy motorizace Daewoo Lanos
Daewoo Lanos byl nabízen s různými motory v závislosti na trhu, pro který byl určen. Některé z motorů, které byly použity, jsou:
- 1.4 litru SOHC – čtyřválcový motor s jedním vačkovým hřídelem (SOHC), který vyvinul výkon 71 koní.
- 1.5 litru SOHC – čtyřválcový motor s jedním vačkovým hřídelem (SOHC), který vyvinul výkon 86 koní.
- 1.6 litru DOHC – čtyřválcový motor s dvojitým vačkovým hřídelem (DOHC), který vyvinul výkon 106 koní.
- 1.6 litru DOHC – čtyřválcový motor s dvojitým vačkovým hřídelem (DOHC), který vyvinul výkon 109 koní.
- 1.6 litru DOHC – čtyřválcový motor s dvojitým vačkovým hřídelem (DOHC), který vyvinul výkon 125 koní.
Tyto motory se mohou lišit podle trhu a modelových let a jsou spojeny s různými převodovkami, aby zajistily nejlepší výkon a efektivitu.
Historie vozu Daewoo Lanos
- Daewoo Lanos byl malý automobil vyráběný automobilkou Daewoo v letech 1997 až 2002.
- Vývoj vozu začal v roce 1993 a v roce 1996 byla představena první verze na trh v Jižní Koreji. Později se výroba přesunula do jiných zemí, včetně Ruska, Ukrajiny, Egypta, Kazachstánu a Rumunska.
- Lanos byl navržen jako nástupce modelu Daewoo Nexia a vyráběl se v různých karosářských provedeních, jako jsou tří- nebo pětidveřový hatchback, sedan a kombi.
- Vůz byl původně dodáván s 1,5 litrovým čtyřválcovým motorem, ale později byl nabízen i s 1,6 litrovými motory s dvojitým vačkovým hřídelem. Lanos byl k dispozici s manuální převodovkou s pěti rychlostmi nebo s čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
- Po roce 2002 byla výroba Lanosu ukončena a model byl nahrazen vozem Daewoo Kalos. Později, v roce 2011, automobilka General Motors, která získala značku Daewoo, přejmenovala Kalos na Chevrolet Aveo.
Zajímavosti vozu Daewoo Lanos
- V roce 1997 byl Lanos zvolen ruskými motoristickými novináři „Autoreview“ jako Auto roku.
- V roce 1999 byl upravený Lanos s turbodmychadlem použit jako závodní vůz pro účast v kategorii Super 1600 rallye.
- V roce 2001 byl Lanos uveden v dokumentárním filmu „The Last Ride: A Diary of a Young Racing Family“.
- Lanos byl populární v některých zemích jako například v Rusku a v Rumunsku, kde byl známý pro svou spolehlivost a snadnou údržbu.
- V roce 2002 byla výroba Lanosu ukončena, ale v některých zemích, jako je Egypt, byl vyráběn až do roku 2016.
- Lanos byl někdy považován za vstupní model pro vstup do světa motorsportu, zejména v rallye a závodech cestovních vozů.
- V roce 2019 se jeden z prvních vyrobených Lanosů v Koreji prodal na aukci v USA za více než 2 000 dolarů.
Statistiky prodejnosti vozu Daewoo Lanos
- Daewoo Lanos byl vyráběn v Rumunsku a byl relativně populární v některých evropských zemích včetně Ruska a Ukrajiny. Lanos byl konkurenčním modelem pro vozy jako například Opel Corsa, Ford Fiesta, Renault Clio a Volkswagen Polo. V roce 2002, kdy byla výroba Lanosu ukončena, bylo celkově vyrobeno přes 1,7 milionu vozů.